Intercollegiale toetsing.
Intercollegiale toetsing is een vorm van deskundigheidsbevordering waarbij de professional inzicht en feedback krijgt op zijn handelen. Dit alles om de kwaliteit van zorg te handhaven of te verbeteren. Intercollegiale toetsing is een georganiseerde en gestructureerde activiteit en een vast onderdeel van het werk.
Toetsingen.
Het initiatief voor de voortgezette toetsing ligt bij de toetser. Door akkoord te gaan met het voorstel kan de getoetste de kosten die gepaard gaan met een verbeterplan en het hertoetsingstraject voorkomen. Kosten die aanmerkelijk hoger liggen dan die van de voortgezette toetsing.
Toetsing in het hoger onderwijs Onderwerp Inspectie van het onderwijs.
De inspectie heeft in 2016 onderzoek gedaan naar de kwaliteit van de toetsing in het hoger onderwijs In deze publicatie vindt u desgewenst ook een toelichting op bovenstaande onderdelen van de toetsing. De examencommissies borgen de kwaliteit van de toetsing en werken daartoe altijd samen met docenten en managers.
Toetsing Plantenziekten en plagen NVWA.
De duur van de verzwaarde toetsing bedraagt 3 jaar, te rekenen vnaf dus inclusief het jaar van snijden van de aardappelen of gebruik van gesneden aardappelen. Nota Bene: Alle vormen van snijden of gebruik van gesneden pootgoed vallen onder de intensievere toetsing.
Toetsing.
De toetsing evaluatie vormt een belangrijk onderdeel van het onderwijs en vormt een belangrijk deel van het MDA. Lees zonodig 3.3. Onderwijzen als Doelgerichte Aktiviteit uit de oriƫntatiecursus nog eens door. Uiteraard bestaat er een uitgebreide literatuur over toetsing zie Verder lezen en vrijwel elk didactiekleerboek heeft een hoofdstuk over toetsing.
Kwaliteit van toetsing onder de loep Sluijsmans Dominique Didactiek 9789044132946 Standaard Boekhandel.
Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen.